زلزله ای مهیب در تهران!

«وقوع زلزله ای مهیب در تهران!» دعا می کنم که هیچ وقت این جمله در هیچ رسانه ای تیتر نشود. تیتری که حداقل همراه با چند صد هزار کشته و وقوع یک فاجعه انسانی خواهد بود. با وجود گسل های فراوان در تهران بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند زلزله در این کلان شهر «دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره». در صورت رخ دادن چنین زلزله ای، رسانه ها چه کمک هایی می توانند در مدیریت آن نمایند؟ این سئوالی است که می تواند ذهن یک محقق حوزه مدیریت رسانه را به خود مشغول کند. بررسی تجربیات مشابه در کشورهای زلزله خیزی چون ژاپن نشان می دهد که می توان از رسانه های اجتماعی و شهروندی استفاده های متعدد و متنوعی در مدیریت چنین فجایع طبیعی ای نمود.

japan_earthquake

خانم فاطمه مهربان دانشجوی مدیریت رسانه دانشگاه علامه طباطبایی در پایان نامه خود با عنوان «مدیریت بحران زلزله احتمالی شهر تهران به کمک رسانه های اجتماعی» به راهنمایی آقای دکتر رودساز و مشاوره بنده به بررسی همین موضوع پرداخته اند. ایشان سه شنبه هفته آینده (۱ مهر) ساعت ۹ صبح از پایان نامه خود دفاع خواهند کرد.

پیش از این نیز خانم محدثه افضلی در دانشگاه صداوسیما یک بار در مطالعه ای مفصل به «شناخت نقش و کارکردهای شبکه‌های اجتماعی مجازی در مدیریت بحران» پرداخته بودند.

یک دیدگاه

  1. انشالله که موفق باشند یه روزم من دفاع کنم. متاسفانه وقت نمیکنم برای دفاع بیام انشالله بچه ها خودشون بعدش می خواهند تشریف بیارند منزل ما برای دیدن فاطمه خانوم

ارسال د یدگاه

آدرس ایمیل شما محفوظ استلطفا فیلد های مشخص را وارد نمایید *

*

رفتن به بالا