رزومه

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی:  سیاوش صلواتیان

شغل: عضو هیأت علمی

رتبه دانشگاهی: استادیار – پایه ۳

محل اشتغال: دانشگاه صداوسیما، دانشکده ارتباطات و رسانه، گروه علوم نوین رسانه 

تحصیلات

دکتری مدیریت رسانه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران، ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳

  • عنوان رساله: «الگوی نقش رسانه‌های محلی و ملی در مدیریت بلایای طبیعی ایران»

کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و مدیریت صنعتی، دانشگاه امام صادق (ع)، ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۸

  • عنوان پایان‌نامه: «طراحی مدل نقش رسانه‌ها در مدیریت مرحله پیش از بحران»

گذراندن مقاطع راهنمایی، دبیرستان و پیش‌دانشگاهی در مرکز پرورش استعدادهای درخشان (علامه حلی)، ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۱

کتاب ها

۱- «رسانه‌ها و مدیریت بحران (پیش‌بینی، پیشگیری، آمادگی)»، انتشارات دانشگاه امام صادق (ع)، ۱۳۸۹ [اطلاعات کتاب] [بخشی از کتاب]

۲- «منابع و بانک‌های اطلاعاتی فیلم‌های سینمای ایران» به همراه سید محمدرضا سیدی، انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۳۹۰ [اطلاعات کتاب] [بخشی از کتاب]

۳- سه فصل از کتاب «جریان‌سازی سه پدیده رسانه‌ای» به اهتمام عبدالله بیچرانلو، انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۳۹۰ [اطلاعات کتاب] [اصل کتاب]

۴- یک فصل از کتاب «آینده‌نگاری رسانه‌ها» به اهتمام عبدالله بیچرانلو، انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۳۹۱ [اطلاعات کتاب] [اصل کتاب]

۵- «مدیریت رسانه‌ای بلایای طبیعی محلی: با رویکرد به نقش شبکه‌های استانی صداوسیما» به همراه علی اکبر فرهنگی، انتشارات دانشگاه صداوسیما، ۱۳۹۵ [اطلاعات کتاب] [بخشی از کتاب]

مقالات

فصلنامه‌های علمی پژوهشی:

۱- «طراحی مدل نقش رسانه‌های جمعی در مدیریت مرحله پیش از بحران» به همراه طاهر روشندل اربطانی، فصلنامه علمی پژوهشی (ISC) علوم مدیریت (ضریب تأثیر ۰٫۲۶۵ – چارک Q1)، دوره ۵، شماره ۱۷، بهار ۱۳۸۹، صفحه ۸۹-۱۱۲ [اصل مقاله]

۲- «توجه، حکمرانی جدید در اقتصاد رسانه‌ها» به همراه علی اکبر فرهنگی و علیرضا قراگوزلو، فصلنامه علمی پژوهشی (ISC) پژوهش‌های ارتباطی (ضریب تأثیر ۰٫۱۴۳ – چارک Q2)، دوره ۱۷، شماره ۶۳، پاییز ۱۳۸۹، صفحه ۹۱-۱۱۴ [اصل مقاله] DOI:10.22082/cr.2010.23790

۳- «مدیریت رسانه ای بحران، رویکردی پیشگیرانه» به همراه طاهر روشندل اربطانی، فصلنامه علمی پژوهشی (ISC) پژوهش‌های ارتباطی (ضریب تأثیر ۰٫۲۵۹ – چارک Q1)، دوره ۱۸، شماره ۶۶، تابستان ۱۳۹۰، صفحه ۱۴۹-۱۷۶ [اصل مقاله] DOI:10.22082/cr.2011.23679

۴- «تدوین آینده های محتمل و مطلوب رسانه ملی در فضای اینترنت» به همراه عبدالعلی علی عسگری و هادی البرزی، فصلنامه علمی پژوهشی (ISC) پژوهش‌های ارتباطی (ضریب تأثیر ۰٫۲۶۳ – چارک Q1)، دوره ۲۱، شماره ۷۷، بهار ۱۳۹۳، صفحه ۶۹-۹۶ [اصل مقاله] DOI:10.22082/cr.2014.15303

۵- «تحلیل روزنامه نگاری عینی بی‌بی‌سی فارسی در عرصه روایتگری: مطالعه موردی جنگ ۵۰ روزه غزه» به همراه محمدرضا تقوی پور و سید محمدرضا فیاضی، دوفصلنامه علمی پژوهشی (ISC) مجله جهانی رسانه (ضریب تأثیر ۰٫۲۵۸ – چارک Q1)، دوره ۱۰، شماره ۱۹، بهار و تابستان ۱۳۹۴، صفحه ۸۹-۱۰۶ [اصل مقاله]

۶- «نیازهای رسانه ای آسیب دیدگان از بلایای طبیعی: مطالعه موردی زلزله‌زدگان ساکن شهرستان‌های اهر و ورزقان» به همراه علی اکبر فرهنگی و سید جمال الدین طبیبی، فصلنامه علمی پژوهشی (ISC) مطالعات فرهنگی و ارتباطات، دوره ۱۱، شماره ۳۹، تابستان ۱۳۹۴، صفحه ۱۷۳-۲۰۶ [اصل مقاله]

۷- «الگوی طراحی آرایش رسانه ای صداوسیما در فضای نوین رسانه ای جهان» به همراه عبدالعلی علی عسگری و اسماعیل ارجمندی، فصلنامه علمی پژوهشی (ISC) پژوهش‌های ارتباطی (ضریب تأثیر ۰٫۲۵۰ – چارک Q1)، دوره ۲۲، شماره ۸۲، تابستان ۱۳۹۴، صفحه ۲۷-۴۵ [اصل مقاله] DOI:10.22082/cr.2015.15099

۸- «تدوین راهبردهای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در جنگ نرم: مطالعه موردی حوزه محصولات نمایشی خارجی» به همراه سید محمدرضا سیدی، فصلنامه علمی پژوهشی رادیو تلویزیون، دوره ۱۱، شماره ۲۷، تابستان ۱۳۹۴، صفحه ۱۱۵-۱۴۸ [اصل مقاله] DOI:10.22085/jrtv.2015.38565

۹- «مطالعه تطبیقی ساختار سازمانی «تلویزیون پروتکل اینترنتی» در کشورهای جهان و پیشنهاد ساختار مناسب برای صداوسیما» به همراه عبدالعلی علی عسگری و حنانه احمدی، فصلنامه علمی پژوهشی (ISC) مطالعات رسانه‌های نوین، دوره ۱، شماره ۳، پاییز ۱۳۹۴، صفحه ۲۰۱-۲۳۲ [اصل مقاله] DOI:10.22054/cs.2015.4810

۱۰- «مطالعه تطبیقی عملکرد دو طیف رسانه‌ای جریان‌ساز و رقیب در مدیریت جریان خبری اسیدپاشی‌های اصفهان» به همراه عباس ناصری طاهری و مصیب علی اکبرزاده آرانی، فصلنامه علمی پژوهشی (ISC) مطالعات فرهنگ-ارتباطات (ضریب تأثیر ۰٫۰۷۶ – چارک Q2)، دوره ۱۶، شماره ۳۲، زمستان ۱۳۹۴، صفحه ۶۹-۹۲ [اصل مقاله]

۱۱- «الگوی خانواده ترازِ اسلامی در منظومه فکری رهبر معظّم انقلاب» به همراه محمدرضا تقوی پور، فصلنامه علمی پژوهشی (ISC) مطالعات راهبردی بسیج، دوره ۱۸، شماره ۶۹، زمستان ۱۳۹۴، صفحه ۵-۳۷ [اصل مقاله]

۱۲- «تأثیر تماشای فیلم‌های خشن بر انگیختگی فیزیولوژیک و احساسات پرخاشگرانه» به همراه سید محسن بنی‌هاشمی و کلثوم محمدی، فصلنامه علمی پژوهشی (ISC) علوم اجتماعی (ضریب تأثیر ۰٫۰۸۶ – چارک Q2)، دوره ۲۲، شماره ۷۱، زمستان ۱۳۹۴، صفحه ۲۳۹-۲۷۵ [اصل مقاله]

۱۳- «شناسایی عوامل تأثیرگذار بر تصویر برند شبکه‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران» به همراه داود نعمتی انارکی و محمد ارژنگ، فصلنامه علمی پژوهشی (ISC) مدیریت برند، دوره ۳، شماره ۵، بهار ۱۳۹۵، صفحه ۶۹-۹۶ [اصل مقاله] DOI:10.22051/bmr.2017.8433.1060

۱۴- «شناسایی شیوه‌های نوینِ تأمین مالی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران» به همراه عبدالعلی علی عسگری و مهدی محسنی، فصلنامه علمی پژوهشی (ISC) پژوهش‌های ارتباطی، دوره ۲۳، شماره ۸۶، تابستان ۱۳۹۵، صفحه ۹-۲۵ [اصل مقاله] DOI:10.22082/cr.2016.21003

۱۵- «شناسایی پیشران‌های مؤثر بر آینده خبرگزاری‌ها در ایران» به همراه سارا مسعودی، فصلنامه علمی پژوهشی (ISC) مطالعات فرهنگ-ارتباطات، دوره ۱۷، شماره ۳۴، تابستان ۱۳۹۵، صفحه ۴۷-۶۸ [اصل مقاله] DOI:10.22083/jccs.2016.23949

۱۶- «آسیب‌شناسی تجربی خدمت نظام وظیفه از منظر سربازان دارای مدرک تحصیلات تکمیلی» به همراه سید محمدرضا سیدی و سید حسین سیدی، فصلنامه علمی پژوهشی (ISC) پژوهش‌های راهبردی نظم و امنیت اجتماعی، دوره ۵، شماره ۱۴، پاییز ۱۳۹۵، صفحه ۶۷-۸۶ [اصل مقاله]

۱۷- «طراحی الگوی جامع نقش رادیو و تلویزیون‌های محلی و ملی در مدیریت مخاطرات طبیعیِ ایران»، فصلنامه علمی پژوهشی (ISC) مدیریت مخاطرات محیطی، دوره ۳، شماره ۳، پاییز ۱۳۹۵، صفحه ۲۱۱-۲۳۲ [اصل مقاله]

۱۸- «شناسایی و رتبه‌بندی ویژگی های کلیدی مدیرِ جهادیِ رسانه» به همراه محمد شهبازی سلطانی و محمدعلی هرمزی‌زاده، دوفصلنامه علمی پژوهشی (ISC) دین و ارتباطات، دوره ۲۳، شماره ۵۰، پاییز و زمستان ۱۳۹۵، صفحه ۸۱-۱۱۷ [اصل مقاله]

۱۹- «الگویِ بومی آموزش سواد رسانه‌ای به نوجوانان» به همراه سید بشیر حسینی و سینا معتضدی، دوفصلنامه علمی پژوهشی (ISC) مطالعات برنامه‌ریزی آموزشی، دوره ۵، شماره ۱۰، پاییز و زمستان ۱۳۹۵، صفحه ۴۹-۷۴ [اصل مقاله] DOI: 10.22080/eps.2017.9087.1393

۲۰- «پیشنهاد الگوی مفهومی مدیریت خلاقیت و نوآوری در تولید محتوای تلویزیونی برای صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران» به همراه حامد منصوری، فصلنامه علمی پژوهشی (ISC) ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، دوره ۶، شماره ۲۳، زمستان ۱۳۹۵، صفحه ۳۵-۷۶ [اصل مقاله]

۲۱- «راهکارهای افزایش سهم تلویزیون در سبد مصرف رسانه‌ای مخاطبان با استفاده از ظرفیت‌های پهن‌باند» به همراه عبدالعلی علی عسکری و محمد حسین اقبال دوست، فصلنامه علمی پژوهشی (ISC) مطالعات رسانه‌های نوین، دوره ۲، شماره ۸، زمستان ۱۳۹۵، صفحه ۴۱-۷۹ [اصل مقاله] DOI:10.22054/cs.2017.10774.42

۲۲- «عوامل مؤثر بر سکوت سازمانی نیروهای رسانه‌ای بر مبنای تجربه کارکنان اداره کل روابط عمومی سازمان صداوسیما» به همراه داود نعمتی انارکی و کامیار نیستانی اصفهانی، فصلنامه علمی پژوهشی (ISC) مدیریت دولتی، دوره ۸، شماره ۸، زمستان ۱۳۹۵، صفحه ۶۶۵-۶۹۰ [اصل مقاله]

۲۳- «راهکارهای تقویت سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان دبستانی در مصرف انتقادی بازی‌های رایانه‌ای» به همراه عظیمه شیخ حسینی، فصلنامه علمی پژوهشی پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت، دوره ۲، شماره ۳۶، زمستان ۱۳۹۵، صفحه ۶۷-۹۰ [اصل مقاله]

۲۴- «شناسایی ویژگی‌های معرفِ مدیرِ ‌جهادی به روش فراترکیب» به همراه محمد شهبازی سلطانی، فصلنامه علمی پژوهشی (ISC) مدیریت اسلامی، دوره ۲۵، شماره ۱، بهار ۱۳۹۶، صفحه ۱۹۹-۲۳۰ [اصل مقاله]

۲۵- «شناسایی قابلیت‌های رسانه‌های اجتماعی در جمع‌سپاری مدیریت مخاطره زلزله» به همراه علی سوری، فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت مخاطرات محیطی، دوره ۴، شماره ۱، بهار ۱۳۹۶، صفحه ۹-۲۵ [اصل مقاله] DOI:10.22059/JHSCI.2017.62733

۲۶- «سیاست‌گذاری محتوایی تولید محصولات نمایشی در تلویزیون ایران با محوریت خانواده اسلامی» به همراه محمدرضا تقوی‌پور و محسن اسماعیلی، فصلنامه علمی پژوهشی (ISC) زن در فرهنگ و هنر، دوره ۹، شماره ۱، بهار ۱۳۹۶، صفحه ۱-۲۵ [اصل مقاله] DOI:10.22059/JWICA.2017.62763

۲۷- «آسیب‌شناسی نظام پیشنهادهای سابق سازمان صداوسیما و پیشنهاد ویژگی‌های نظام پیشنهادهای مطلوب»، به همراه عبدالعلی علی عسکری و مجتبی خواجه رحیمی، فصلنامه علمی پژوهشی (ISC) پژوهش‌های ارتباطی، پذیرفته شده، در انتظار چاپ DOI:10.22034/cr.2016.43043.1088

۲۸- «شناسایی و طبقه‌بندی آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی ناشی از مصرف سریال‌های ماهواره‌ای با استفاده از روش فراترکیب»، به همراه بهنام یاوری، فصلنامه علمی پژوهشی (ISC) راهبرد فرهنگ، پذیرفته شده، در انتظار چاپ

۲۹- «الگوی مفهومی پیشنهادی مدیریت دانش برای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران» به همراه سید مرتضی موسویان و محسن ایراندوست، دوفصلنامه علمی پژوهشی (ISC) اندیشه مدیریت راهبردی، پذیرفته شده، در انتظار چاپ

۳۰- «تأثیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی موبایلی بر هویت فرهنگی دانشجویان» به همراه مهدی دولتخواه، فصلنامه علمی پژوهشی (ISC) مطالعات بین‌رشته‌ای در رسانه و فرهنگ، پذیرفته شده، در انتظار چاپ

۳۱- «مقایسه ادراک عدالت رسانه‌ای از برنامه‌های صداوسیما بین مردم فقیر و غنی شهر تهران» به همراه علی اکبر فرهنگی و مژگان حضوری، فصلنامه علمی پژوهشی (ISC) مطالعات بین رشته‌ای در رسانه و فرهنگ، پذیرفته شده، در انتظار چاپ

۳۲- «مقایسه تطابق محتوایی عکس و متن اخبار در وبگاه شبکه‌های خبر، العالم و پرس‌تی‌وی» به همراه فاطمه عظیمی‌فرد و علیرضا عمادالدین، فصلنامه علمی پژوهشی (ISC) مطالعات رسانه‌های نوین، پذیرفته شده، در انتظار چاپ

۳۳- «شناسایی نقاط ضعف برنامه‌های گفت‌وگومحور دینی سیمای جمهوری اسلامی ایران بر مبنای خوانش مخاطبان جوان» به همراه زهرا ترکاشوند، فصلنامه علمی پژوهشی (ISC) مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، پذیرفته شده، در انتظار چاپ

 

فصلنامه های علمی ترویجی:

۱- «سینماپژوهی عصب شناسانه: عصب شناسی شناختی و مطالعات سینمایی» به همراه سید محمدرضا سیدی، فصلنامه علمی ترویجی (ISC) رسانه  (ضریب تأثیر ۰۱۶/۰ – چارک Q4)، دوره ۲۶، شماره ۹۹، تابستان ۱۳۹۴، صفحه ۱۹۷-۲۱۹ [ترجمه مقاله] [اصل مقاله]

۲- «مطالعه تطبیقی شیوه‌های تأمین مالی سازمان‌های رسانه‌ای رادیویی و تلویزیونیِ عمومی و تحت مالکیت دولتی در دنیا» به همراه مهدی محسنی، فصلنامه علمی ترویجی (ISC) رسانه  (ضریب تأثیر ۰۱۶/۰ – چارک Q4)، دوره ۲۶، شماره ۱۰۱، زمستان ۱۳۹۴، صفحه ۴۹-۷۲ [اصل مقاله]

۳- «توجه به درد دیگران: رسانه، سوگیری و پوشش بلایای بین المللی» به همراه سید محمدرضا سیدی، فصلنامه علمی ترویجی دانش پیشگیری و مدیریت بحران، دوره ۵، شماره ۱۶، تابستان ۱۳۹۴، صفحه ۱۴۴-۱۶۲ [ترجمه مقاله] [اصل مقاله]

۴-  «الزامات مدیریتی سازمان‌های رسانه‌ای محلی در هنگام وقوع بلایای طبیعی: مورد مطالعه تلویزیون سهند در زلزله ارسباران»، فصلنامه علمی ترویجی دانش پیشگیری و مدیریت بحران، دوره ۵، شماره ۱۸، زمستان ۱۳۹۴، صفحه ۲۶۵-۲۷۹ [اصل مقاله]

۵- «کارکرد رسانه های اجتماعی در مدیریت بحران زلزله احتمالی شهر تهران» به همراه فاطمه مهربان، فصلنامه علمی ترویجی دانش پیشگیری و مدیریت بحران، دوره ۶، شماره ۱۹، بهار ۱۳۹۵، صفحه ۹-۲۲ [اصل مقاله]

۶- «جمع‌سپاری و افق به کارگیری آن در فرایندهای مدیریت بحران‌های طبیعی» به همراه علی سوری، فصلنامه علمی ترویجی دانش پیشگیری و مدیریت بحران، دوره ۶، شماره ۲۱، پاییز ۱۳۹۵، صفحه ۲۳۷-۲۵۱ [اصل مقاله]

۷- «مدیریت خلاقیت در سازمان‌های رسانه‌ای» به همراه حامد منصوری، فصلنامه علمی ترویجی (ISC) رسانه، دوره ۲۷، شماره ۱۰۵، زمستان ۱۳۹۵، صفحه ۱۶۳-۱۹۲ [ترجمه مقاله] [اصل مقاله]

۸- «گونه‌شناسی نوآوری‌های رسانه‌ای: بینش‌های حاصل از یک مطالعه اکتشافی» به همراه کامیار نیستانی و حامد منصوری، فصلنامه علمی ترویجی (ISC) رسانه، پذیرفته شده، در انتظار چاپ [ترجمه]

۹- «عملکرد خبر صداوسیما در دو جریان خبریِ اسیدپاشی‌های اصفهان و فوت مرتضی پاشایی» به همراه عباس ناصری طاهری و مصیب علی‌اکبرزاده آرانی، فصلنامه علمی ترویجی (ISC) جامعه، فرهنگ و رسانه، پذیرفته شده، در انتظار چاپ

 

فصلنامه های انگلیسی زبان:

۱- “The Butterfly Model: the role of mass media at the pre-crisis stage of crisis management” with Alireza Gharagozlo, Asia Pacific Public Relations Journal, Vol. 12, No. 2, 2011, PP 61-75 [Full Text]

۲- “The Role of Local and National Radio and TVs in Disaster Management: A case study of 2012 East Azerbaijan, Iran earthquake” with Ali Akbar Farhangi, Seyed Jamaledin Tabibi, Research on Humanities and Social Sciences Journal, Vol. 5, No. 13, 2015, PP 71-77 [Full Text]

 

فصلنامه های علمی تخصصی:

۱- «راهبردهای چگونگی استفاده از «محتوای کاربر ساخته» در اخبار صداوسیما» به همراه مریم معظمی گودرزی، فصلنامه علمی تخصصی مطالعات ماهواره و رسانه‌های نوین، دوره ۳، شماره ۹، پاییز ۱۳۹۳، صفحه ۶۵-۹۰ [اصل مقاله]

۲- «مطالعه تطبیقی قابلیت‌های رسانه‌های جمعی و اجتماعی در مدیریت بلایای طبیعی: مطالعه موردی زلزله و سونامی ۲۰۱۱ شرق ژاپن» به همراه فاطمه مهربان، فصلنامه علمی تخصصی مطالعات ماهواره و رسانه‌های نوین، دوره ۳، شماره ۹، پاییز ۱۳۹۳، صفحه ۵-۳۳ [اصل مقاله]

۳- «خانواده اسلامی؛ ویژگی‌های خانواده در کتاب شریف مفاتیح الحیات» به همراه محسن اسماعیلی و محمدرضا تقوی پور، فصلنامه علمی تخصصی فرهنگ مردم ایران، دوره ۱۲، شماره ۴۲ و ۴۳، پاییز و زمستان ۱۳۹۴، صفحه ۱۰۱-۱۲۰ [اصل مقاله]

۴- «هویت برند در سازمان‌های رسانه‌ای» به همراه محمد ارژنگ، ماهنامه علمی تخصصی مدیریت رسانه، شماره ۲۰، تیر ۱۳۹۵، صفحه ۷-۱۶ [اصل مقاله]

۵- «بازی‌وارسازی و نقش‌آفرینی آن در رسانه‌های اجتماعی» به همراه کیانوش کریمی، ماهنامه علمی تخصصی مدیریت رسانه، شماره ۳۳، مرداد ۱۳۹۶، صفحه ۱۱-۲۶

۶- «زنجیره ارزش در سازمان‌های رسانه‌ای: مطالعه موردی صنعت فیلم‌سازی و شبکه‌های تلویزیونی» به همراه میثم صبوحی، ماهنامه علمی تخصصی مدیریت رسانه، شماره ۳۳، مرداد ۱۳۹۶، صفحه ۵۵-۹۷

 

همایش های علمی:

۱- «راهبردهای ادارات امور تأمین برنامه سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در جنگ نرم در حوزه فیلم براساس ماتریس سوات» به همراه سید محمدرضا سیدی، همایش ملی رسانه و جنگ نرم، ۱۳۹۰ [اصل مقاله]

۲- «شبکه نگاری کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی اینترنتی» به همراه عبدالله گیویان و ابراهیم اسکندری پور، همایش روز رسانه های اجتماعی، ۱۳۹۱ [چکیده مقاله]

۳- «آینده پژوهی راهبردی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در فضای اینترنت» به همراه عبدالعلی علی عسگری و هادی البرزی، اولین همایش ملی آینده پژوهی، ۱۳۹۱ [اصل مقاله]

۴- «بررسی نقش رسانه‌ها در مدیریت بحران»، همایش علمی تخصصی مدیریت بحران و بحران مدیریت، ۱۳۹۱ [اصل مقاله]

۵- «پیش بینی سناریوهای محتمل برای صنعت رسانه در سال ۲۰۲۰» به همراه سارا مسعودی، دومین همایش ملی آینده پژوهی، ۱۳۹۲ [پوستر مقاله]

۶- «بررسی ابعاد بومی سازی الگوهای آموزش سواد رسانه ای با تکیه بر الگوی آموزش سواد رسانه ای در کانادا» به همراه سید بشیر حسینی و سینا معتضدی، اولین کنفرانس بین المللی سواد رسانه ای در ایران، ۱۳۹۳ [اصل مقاله]

۷- «الگوی بومی ارتقاء سطح سواد رسانه ای نوجوانان در ایران» به همراه سید بشیر حسینی و سینا معتضدی، اولین کنفرانس بین المللی سواد رسانه ای در ایران، ۱۳۹۳ [اصل مقاله]

۸- «قابلیت و کارکرد رسانه های محلی در مدیریت بلایای طبیعی محلی»، دومین کنفرانس ملی مدیریت بحران و HSE در شریان های حیاتی و صنایع و مدیریت شهری، ۱۳۹۳ [اصل مقاله]

۹- «نقش رسانه های اجتماعی در مدیریت بلایای طبیعی: مطالعه موردی زلزله و سونامی سال ۲۰۱۱ ژاپن» به همراه فاطمه مهربان، دومین کنفرانس ملی مدیریت بحران و HSE در شریان های حیاتی و صنایع و مدیریت شهری، ۱۳۹۳ [اصل مقاله]

۱۰- «آینده‌‌نگاری سیر تطور رسانه، مخاطب و جامعه» به همراه اسماعیل ارجمندی، سومین همایش ملی آینده پژوهی، ۱۳۹۳ [پوستر مقاله]

۱۱- «آینده پژوهی روندهای فناورانه مؤثر بر تلویزیون» به همراه محمد حسین اقبال دوست، سومین همایش ملی آینده پژوهی، ۱۳۹۳  [اصل مقاله]

۱۲- «پیاده‌سازی راهبرد اقتصاد مقاومتی در سازمان صداوسیما مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان» به همراه مهدی محسنی، کنگره ملی اقتصاد مقاومتی، ۱۳۹۳ [اصل مقاله]

۱۳- «آموزش سواد رسانه‌ ای، حق فراموش شده‌ شهروندان» به همراه سید بشیر حسینی و سینا معتضدی، همایش ملی رسانه، ارتباطات و آموزش های شهروندی، ۱۳۹۳ [پوستر مقاله]

۱۴- «آسیب شناسی منابع درآمدی سازمان صداوسیما با رویکرد اقتصاد مقاومتی» به همراه مهدی محسنی، نخستین همایش بین‌المللی مدیریت رسانه، ۱۳۹۳ [اصل مقاله]

۱۵- «کارکردهای رسانه‌های جمعی در هنگامه زلزله: مطالعه موردی عملکرد رادیو و تلویزیون ان.اچ.کی در زلزله سال ۲۰۱۱ ژاپن» به همراه فاطمه مهربان، دومین کنفرانس ملی زلزله، ۱۳۹۴ [پوستر مقاله]

۱۶- «تاثیر فناوری های رسانه ای نسل جدید بر آینده آموزش» به همراه سارا مسعودی، دومین کنفرانس آینده پژوهی با رویکرد فناوری اطلاعات و ارتباطات، ۱۳۹۴  [پوستر مقاله]

۱۷- «نقش تلفن های همراه هوشمند در شکل گیری جنبش های اجتماعی: مطالعه موردی حواشی فوت مرتضی پاشایی» به همراه محمد حسین اقبال دوست و مصیب علی اکبرزاده آرانی، اولین همایش ملی جامعه، فرهنگ و رسانه با موضوع تلفن های همراه هوشمند و سبک زندگی، ۱۳۹۴ [اصل مقاله]

۱۸- «الگوی ارزیابی استحکام آرایش رسانه ای جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با هجمه رسانه ای غرب» به همراه عبدالعلی علی عسگری و اسماعیل ارجمندی، همایش ملی استحکام ساخت درونی قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران، ۱۳۹۴ [اصل مقاله]

۱۹- «شناسایی الزامات زیرساختی استقرار نظام مدیریت دانش در سازمان صداوسیما» به همراه سید مرتضی موسویان و محسن ایراندوست، هشتمین کنفرانس بین المللی مدیریت دانش، ۱۳۹۴ [اصل مقاله]

۲۰- «شناسایی منابع و مراکز دانشی در چارچوب مدیریت دانش در سازمان صداوسیما» به همراه سید مرتضی موسویان و محسن ایراندوست، دومین همایش بین المللی مدیریت رسانه، ۱۳۹۴ [اصل مقاله]

۲۱- «شناسایی و رتبه بندی ویژگی های کلیدی مدیرِ رسانه» به همراه محمد شهبازی سلطانی، دومین همایش بین المللی مدیریت رسانه، ۱۳۹۴ [اصل مقاله]

۲۲- «بررسی چالش‌های مدیریت بحران زلزله احتمالی شهر تهران در استفاده  از رسانه‌های اجتماعی» به همراه فاطمه مهربان، سومین کنفرانس جامع مدیریت بحران، ۱۳۹۵ [اصل مقاله]

۲۳- «مدیریت جهادی رسانه‌ها الزامی برای شکل‌دهی فرهنگ دفاعی» به همراه محمد شهبازی سلطانی، همایش ملی فرهنگ دفاعی، ۱۳۹۵ [اصل مقاله]

۲۴- «مدیریت خلاقیت و نوآوری در تولید محتوای تلویزیونی» به همراه حامد منصوری و عبدالله بیچرانلو، کنفرانس بین‌المللی پژوهش در نوآوری و فناوری، ۱۳۹۵

۲۵- «بازی‌وارسازی، فناوری جدید در دنیای کسب‌وکار» به همراه کیانوش کریمی، چهارمین کنفرانس بین‌المللی حسابداری و مدیریت با رویکرد علوم پژوهشی نوین، ۱۳۹۵ [اصل مقاله]

داوری مقالات

داوری بیش از ۱۰۰ مقاله برای فصلنامه های علمی پژوهشی و علمی ترویجی، از جمله فصلنامه های:

  • «مطالعات فرهنگ – ارتباطات»
  • «رادیو تلویزیون»
  • «مطالعات راهبردی»
  • «پژوهش‌های ارتباطی»
  • «مطالعات بین رشته ای در رسانه و فرهنگ»
  • «مجله جهانی رسانه»
  • «علوم اجتماعی»
  • «مدیریت برند»
  • «مطالعات فرهنگی و ارتباطات»
  • «جغرافیا و مخاطرات محیطی»
  • «مطالعات رسانه های نوین»
  • «ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی»
  • «فناوری آموزشی»
  • «مدیریت اسلامی»
  • «هنرهای زیبا، هنرهای نمایشی و موسیقی»
  • «اندیشه های نوین تربیتی»
  • «پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت»
  • «مطالعات پژوهشی راهور»
  • «رسانه»
  • «جامعه، فرهنگ، رسانه»
  • «دانش پیشگیری و مدیریت بحران»

طرح های پژوهشی

مجری طرح:
  • «بانک فیلم و نقد فیلم»، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۳۸۷
  • «شناسایی و بررسی منابع و بانک‌های اطلاعاتی فیلم‌های سینمای ایران»، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۳۸۹
  • «بررسی سه دهه مدیریت و سیاست‌گذاری در سینمای ایران»، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۳۹۱
  • گزارش فرهنگی «سیاست های فرهنگی عربستان سعودی در منطقه بر مبنای اسناد محرمانه افشا شده توسط ویکی لیکس» به همراه مصیب علی اکبرزاده، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۳۹۴
  • گزارش فرهنگی «رفتار جست‌وجوی اطلاعات شهروندان تهرانی در انتخابات ۷ اسفند ۱۳۹۴ و تأثیر جریان‌سازی رسانه‌ها بر آن» به همراه مصیب علی‌اکبرزاده، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۳۹۵
  • گزارش فرهنگی «شخصیت های انتقالی در حوزه موسیقی: مطالعه موردی خواننده‌های زیرزمینی رپ» به همراه سید محمدرضا فیاضی، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۳۹۵
  • گزارش فرهنگی «معرفی و تحلیل برنامه استیج شبکه من‌وتو» به همراه سید محمدرضا فیاضی و محمد صفی‌پور، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۳۹۵
همکار طرح:
  • «بررسی اثربخشی دوره زبان انگلیسی کارشناسی ارشد دانشگاه صداوسیما»، معاونت پژوهشی دانشگاه صداوسیما، ۱۳۹۲
  • گزارش «بی‌بی‌سی فارسی و اخلاق رسانه‌ای: نگاهی تحلیلی بر پوشش خبری جنگ ۵۰ روزه غزه» به همراه محمدرضا تقوی پور و سید محمدرضا فیاضی، مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما، ۱۳۹۴
ناظر طرح:
  • «مجموعه مقالات علمی تخصصی با موضوع رسانه های اجتماعی (در قالب یک کتاب)»، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۳۹۰
  • «بررسی نشانه شناسی و پیام های مغایر با آموزه های دینی در پویانمایی‌های قابل دسترس در ایران»، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۳۹۲
  • «مطالعه توصیفی اپلیکیشن های موبایل موجود در بازار ایران»، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۳۹۴
  • «اپ نقشه کشوری داده های پیمایش ملی ارزش ها و نگرش های ایرانیان»، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۳۹۵
  • «طراحی و ساخت نرم‌افزار جامع محاسبه اوقات شرعی»، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۳۹۵
داور طرح:
  • «نظرسنجی پیمایشی از تماشاگران و مصاحبه با فعالان و کارشناسان حوزه سینما درخصوص وضعیت سنمای ایران و جشنواره فجر»، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۳۹۰
  • «روند همگرایی و تحولات فناورانه رسانه»، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۳۹۰
  • «نظرسنجی میدانی از مردم تهران درباره منابع کسب خبر و میزان اعتماد به این منابع»، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۳۹۰
  • «تصویرپردازی دایره المعارف های آزاد اینترنتی نظیر ویکی پدیا از جهان اسلام»، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۳۹۲
  • «بررسی دستورالعمل‌های موجود اطلاع‌رسانی در حوزه مدیریت بحران و سوانح»، مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران، ۱۳۹۴

ویراستاری علمی

  • کتاب «مسئله فساد» نوشته سید حسین العطاس، ترجمه وحیده صادقی، شورای اجتماعی کشور و پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۳۹۵
  • کتاب «چرایی محبوبیت عام حافظ، یک تحلیل جامعه‌شناختی» نوشته مرتضی کرامتی سورکی، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۳۹۵
  • کتاب «مدیریت توحش» نوشته ابوبکر ناجی، ترجمه لادن احمدیان هروی و سوده منصوری، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۳۹۵

پایان نامه ها

راهنمایی پایان نامه:
  • «شیوه های نوین درآمدزایی برای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با رویکرد اقتصاد مقاومتی»، مهدی محسنی، دانشگاه صداوسیما
  • «الگوی پیشنهادی مدیریت دانش برای سازمان صداوسیما»، محسن ایراندوست، دانشگاه صداوسیما
  • «قابلیت های رسانه های اجتماعی داخلی در جمع سپاری مدیریت بلایای طبیعی (زلزله)»، علی سوری، دانشگاه علامه طباطبایی
  • «طراحی الگوی ویژگی های مدیر جهادی رسانه»، محمد شهبازی، دانشگاه صداوسیما
  • «الگوی مدیریت خلاقیت و نوآوری در تولید تلویزیونیِ معاونت سیمای جمهوری اسلامی ایران»، حامد منصوری، دانشگاه صداوسیما
  • «شناسایی عوامل مؤثر بر تصویر برند (نمانام) شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران»، محمد ارژنگ، دانشگاه صداوسیما
  • «عوامل مؤثر بر بازاریابی فیلم های سینمایی ایران از طریق رسانه های اجتماعی»، مهناز روحبخش، دانشگاه علامه طباطبایی
  • «راهکارهای افزایش سواد رسانه ای دانش آموزان دبستانی در استفاده از بازی های رایانه ای»، عظیمه شیخ حسینی، دانشگاه علامه طباطبایی
  • «بازمهندسی فرایند مدیریت تصویر در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران»، سید محمدرضا فیاضی، دانشگاه صداوسیما
  • «نقش رسانه‌های اجتماعی موبایلی در آیین‌های اجتماعی: مطالعه موردی مراسم تشییع‌جنازه ۱۷۵ شهید غواص»، احمد مولایی، دانشکده قم دانشگاه صداوسیما
  • «سبک رهبری شهید سید مرتضی آوینی»، میثم حق وردی، دانشگاه صداوسیما
  • «قابلیت‌های بازی‌وارسازی در افزایش درگیری مخاطبان با رسانه: مطالعه موردی آی‌پی‌تی‌وی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران»، کیانوش کریمی، دانشگاه صداوسیما
  • «عوامل مؤثر بر سکوت سازمانی در سازمان‌های رسانه‌ای: مطالعه موردی کارکنان روابط عمومی صداوسیما»، کامیار نیستانی، دانشگاه صداوسیما
  • «شناسایی راهبردهای تحوّلی متناسب با افزایش سواد رسانه‌ای مخاطبانِ صداوسیما»، ایمان خدابنده، دانشگاه صداوسیما
  • «آسیب‌شناسی برنامه‌های گفتگومحور مذهبی از دیدگاه مخاطبان جوان»، زهرا ترکاشوند، دانشگاه سوره
  • «شناسایی شیوه‌های اقناعی به‌کار رفته در برنامه‌های گفتگو‌محور مذهبی تلویزیون: مطالعه موردی برنامه سمت خدا»، مریم علیپور، دانشگاه سوره
  • «ارزیابی سیاست‌های حوزه‌های علمیه در زمینه‌ آموزش سواد رسانه‌ای به طلاب»، زهرا مردانی، دانشگاه علامه طباطبایی
  • «ارزیابی میزان چابکی در معاونت صدای سازمان صداوسیما»، نما محمدزاده، دانشگاه علامه طباطبایی
  • «سیاست‌گذاری برای شبکه‌های استانی صداوسیما به‌منظور افزایش ادراک عدالت رسانه‌ای مخاطبان محلی: مطالعه موردی شبکه استانی کرمان»، ایمان مرادکهوری، دانشگاه صداوسیما
  • «بررسی تبلیغات رسانه­ ای گروه­ های تکفیری برای جذب نیرو: مطالعه موردی مجله «دابق» متعلق به داعش»، زهرا کاظمی، دانشگاه سوره
مشاوره پایان نامه:
  • «شبکه‌نگاری کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی اینترنتی»، ابراهیم اسکندری پور، دانشگاه صداوسیما
  • «نحوه برجسته‌سازی اسناد ویکی لیکس درباره ایران در رسانه‌های غربی»، مریم میرشاه ولد، دانشگاه صداوسیما
  • «بررسی زنجیره ارزش و ساختار آی‌پی‌تی‌وی و پیشنهاد ساختار مناسب برای صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران»، حنانه احمدی، دانشگاه صداوسیما
  • «ارائه راهبردهای چگونگی استفاده اخبار صداوسیما از محتوای تولید شده توسط مخاطبان (UGC)»، مریم معظمی، دانشگاه صداوسیما
  • «بازنمایی ارزش‌های نشانه‌ای سبک زندگی ایرانی در تبلیغات پخش شده از رسانه ملی»، عاطفه حیدری، دانشگاه صداوسیما
  • «آینده پژوهی حضور صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در فضای اینترنت»، هادی البرزی، دانشگاه صداوسیما
  • «نقش و کارکرد شبکه‌های اجتماعی مجازی در مدیریت بحران»، محدثه افضلی، دانشگاه صداوسیما
  • «بررسی میزان انگیختگی روان شناختی و فیزیولوژیکی و احساسات پرخاشگرایانه حاصل از تماشای فیلم‌های خشن در دانشجویان»، کلثوم محمدی، دانشگاه صداوسیما
  • «پیشنهاد الگوی آرایش رسانه‌ای صداوسیما جمهوری اسلامی ایران در فضای نوین رسانه‌ای جهان»، اسماعیل ارجمندی، دانشگاه صداوسیما
  • «پیشنهاد الگوی بومی ارتقای سواد رسانه ای نوجوانان در ایران»، سینا معتضدی، دانشگاه صداوسیما
  • «مدیریت بحران زلزله احتمالی شهر تهران به کمک رسانه های اجتماعی»، فاطمه مهربان، دانشگاه علامه طباطبایی
  • «جریان‌سازی خبری رسانه‌های جمعی و اجتماعی از دو رویداد فوت مرتضی پاشایی و اسیدپاشی‌های اصفهان و بررسی نحوه عملکرد صداوسیما»، مصیب علی اکبرزاده آرانی، دانشگاه صداوسیما
  • «تأثیر ویژگی های رهبر در مدیریت جهادی بر عملکرد مدیران رسانه ای»، حسین علی خادمی، دانشگاه علامه طباطبایی
  • «تأثیر استفاده از شبکه های اجتماعی بر هویت فرهنگی دانشجویان»، مهدی دولتخواه، دانشگاه علامه طباطبایی
  • «آینده پیش روی خبرگزاری های ایران»، سارا مسعودی، دانشگاه علامه طباطبایی
  • «راهکارهای افزایش سهم تلویزیون جمهوری اسلامی ایران در سبد مصرف رسانه ­ای مخاطبان با استفاده از پهن باند»، محمد حسین اقبال دوست، دانشگاه صداوسیما
  • «سیاست‌گذاری محتوایی در حوزه تولید محصولات نمایشی با محوریت خانواده بر مبنای سبک زندگی اسلامی برای سیمای جمهوری اسلامی ایران»، محمدرضا تقوی پور، دانشگاه صداوسیما
  • «شناسایی ویژگی های نظام پیشنهادهای مطلوب برای سازمان صداوسیما و امکان سنجی اجرای آن در مرکز یزد»، مجتبی خواجه رحیمی، دانشگاه صداوسیما
  • «پیشنهاد الگوی مطلوب پایش مردمی برنامه‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران»، میلاد شیران، دانشگاه صداوسیما
  • «شناسایی راهکارهای کاهش هزینه برای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران»، سید حسن موسوی فرد، دانشگاه علامه طباطبایی
  • «تصویرپردازی صحیح از اسلام متناسب با ویژگی‌های مخاطبان جوان اروپا و آمریکای شمالی در شبکه پرس‌تی‌وی»، مرتضی ملک‌محمدی، دانشگاه صداوسیما
  • «راهبردهای ارتقاء جایگاه رسانه ملی در سپهر رسانه‌ای کشور با تأکید بر شبکه‌های تلویزیونی فارسی زبان»، محسن فینی‌زاده، دانشگاه سوره
  • «طراحی الگوی شایستگی دانش‌آموختگان دانشگاه صداوسیما برای اشتغال در سازمان صداوسیما»، محسن فرمانی، دانشگاه صداوسیما
  • «تطابق محتوایی عکس و متن خبر در سایت های شبکه‌های خبر، العالم و پرس‌تی‌وی»، علیرضا عمادالدین، دانشگاه صداوسیما
  • «بازنمایی روابط خانوادگی در مجموعه تلویزیونی پایتخت»، سید هادی قاسمی تبار، دانشگاه صداوسیما
  • «مطالعه پیام‌های سلامت‌محور در خصوص بیماری‌های خاص در صداوسیما و خوانش مخاطبان از آن؛ مطالعه موردی سریال پریا»، زینب ابراهیم زاده، دانشگاه تهران
داوری پایان نامه:
  • «نویسندگی تعاملی برای رادیو در فضای مجازی اینترنتی»، میترا مؤمنی، دانشگاه صداوسیما
  • «تعامل جاذبه‌های هیجانی پیام با جنسیت و درگیری و تأثیر آن بر نگرش افراد نسبت به قوانین رانندگی: دلالت‌های کاربردی آن در تبلیغات رانندگی ایمن»، زهرا کبیری، دانشگاه صداوسیما
  • «راهبردهای تبلیغی برای برانگیختن رفتارهای مبتنی بر مسئولیت در تبلغات محیط زیست: سوگیری نگرشی مدیران و بازتاب آن در تبلیغات زیست محیطی در ایران»، نازنین عسگری، دانشگاه صداوسیما
  • «بررسی کاربرد گرافیک خبری در سیمای جمهوری اسلامی ایران و ارائه شیوه‌های اصلاحی برای آن از نظر کارشناسان»، اعظم کنگرانی فراهانی، دانشگاه صداوسیما
  • «بررسی و تبیین نمودهای بصری هویت بخش نام و نشان تجاری: بررسی موردی آرم‌های مورد استفاده در سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران»، افسانه جواهریان، دانشگاه صداوسیما
  • «نشانه‌شناسی شخصیت‌های منفی در تبلیغات تلویزیونی: مطالعه موردی مجموعه سیا ساکتی در تبلیغات راهنمایی و رانندگی»، حسن محمدپور، دانشگاه صداوسیما
  • «ویژگی های تبلیغات تلویزیونی در شرایط کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان: مطالعه موردی ایران»، افسانه قاسم پور، دانشگاه صداوسیما
  • «راهبردهای مطلوب شبکه چهار سیمای جمهوری اسلامی ایران»، احمد اردشیری، دانشگاه صداوسیما
  • «بررسی مقایسه‌ای عوامل مؤثر بر میزان استفاده، رضامندی و اعتماد دانشجویان تهرانی دانشگاه‌های دولتی شهر تهران از و به اخبار شبکه‌های سراسری سیما و ماهواره‌ای»، بهروز فرجزاد، دانشگاه صداوسیما
  • «آسیب‌شناسی قوانین و مقررات تبلیغات در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از نظر کارشناسان ارتباطات و تبلیغات»، محمدرضا غفوری، دانشگاه صداوسیما
  • «ارائه الگوی آموزش مهارت‌های ارتباطی به همسران در برنامه گلبرگ»، مجید معصومی، دانشگاه صداوسیما
  • «تدوین راهبردهای تولید محتواهای سازمانی و مردمی در فضای مجازی با تأکید بر سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران»، حمیدرضا جعفری، دانشگاه صداوسیما
  • «تدوین راهبردهای مطلوب شبکه پویای جمهوری اسلامی ایران»، حامد معینی پناه، دانشگاه صداوسیما
  • «شگردهای تبلیغی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان در تبلیغ فرق ضاله»، ابوذر رحیمی، دانشگاه سوره
  • «تکنیک های تبلیغی شبکه ماهواره ای فارسی زبان محبت»، محسن جمشیدی، دانشگاه سوره
  • «آسیب شناسی ساختار سازمانی مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران»، مجتبی خانی آرانی، دانشگاه صداوسیما
  • «بررسی روش های انتقال مفاهیم دینی به کودکان از طریق تلویزیون: تحلیل محتوای کیفی برنامه خاله شادونه»، زینب پرسه، دانشگاه سوره
  • «بازنمایی خانواده در سریال تلویزیونی هفت سنگ و مقایسه آن با الگوی مطلوب خانواده ایرانی- اسلامی»، سیده مریم حسینی، دانشگاه سوره
  • «مطالعه نشانه شناختی محتوا، فرم و نوشتار در رادیوهای اینترنتی سازمان صداوسیما»، اسماعیل علی پناه، دانشگاه صداوسیما
  • «آسیب‌شناسی دوره‌های تبلیغ و ارتباطات فرهنگی: موردپژوهی دانشگاه سوره تهران و دانشگاه باقرالعلوم قم»، زینب کاظمی، دانشگاه سوره
  • «تحلیل نشانه‌شناختی ارائه سبک زندگی به کودکان در آگهی‌های بازرگانی سیمای جمهوری اسلامی ایران: مطالعه موردی آگهی‌های پخش‌شده از شبکه دو سیما طی پاییز ۱۳۹۳»، فاطمه قضایی، دانشگاه علامه طباطبایی
  • «الگوی تدوین خط‌مشی‌های فرهنگی مراکز استانی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران»، محمدعلی مختاری، دانشگاه علامه طباطبایی (دکتری)
  • «نقش وب ۲ در ارتقاء تعامل تهیه‌کننده و شنونده: مطالعه موردی نرم‌افزار ایران صدا»، علیرضا سازگاری اردکانی، دانشگاه صداوسیما
  • «بررسی سیاست‌گذاری رسانه ملی در تولیدات محتوایی شبکه‌های اجتماعی موبایلی»، فرید صادقی، دانشگاه صداوسیما
  • «بررسی مقایسه‌ای ارزش‌های دینی در سینمای دهه ۶۰ و ۸۰ ایران»، محمد حاج حسینی، دانشگاه سوره
  • «نحوه بازتاب دین‌داری در سریال‌های دینی تلویزیون (تحلیل محتوای سریال مدینه ۱۳۹۳)»، فاطمه پوربصیر، دانشگاه سوره
  • «بازنمایی نقش خانوادگی و اجتماعی زن در فیلم‌های برگزیده سینمایی جشنواره فجر دهه ۸۰»، لیلا عارف، دانشگاه سوره
  • «بررسی سیاست‌های تولید برنامه‌های شبکه سه سیما در پیشگیری و کنترل اعتیاد: مورد مطالعه مستند شوک ویژه برنامه شوکران»، مونا لطفی‌نژاد، دانشگاه سوره
  • «طراحی الگوی توسعه فرهنگی استان گیلان با تاکید بر نقش محوری رسانه‌های محلی»، هاجر آصف، دانشگاه تهران (دکتری)
  • «مقایسه نقش سبک‌های رهبری تحول‌آفرین و خدمتگزار در توانمندسازی کارکنان سازمان صداوسیمای مرکز مازندران»، مجید کریمی، دانشگاه صداوسیما
  • «الزامات تولید و انتشار اخبار خبرگزاری صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بر بستر تلگرام»، داود نعمتی، دانشگاه صداوسیما
داوری پروپوزال دکتری:
  • «شناسایی استراتژی‌های بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی در سازمان‌های رسانه‌ای ایران»، وحید آقامحسنی، دانشگاه تهران
  • «طراحی و تبیین مدل خط‌مشی‌گذاری توسعه صنایع خلاق (مورد مطالعه: صنعت کتاب الکترونیک)»، قاسم صفایی‌نژاد، دانشگاه تهران

 سخنرانی ها

ده‌ها سخنرانی علمی با موضوعات مختلف در حوزه‌های ارتباطات، رسانه و مدیریت رسانه همچون:

  • «گوگل پلاس پلی به سوی وب ۳»، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
  • «بررسی کورنولوژیک پدیده ویکی لیکس»، مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • «بررسی ابعاد سریال الاسباط»، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
  • نقش رسانه‌ها در آماده‌سازی جوامع برای بحران»، همایش «رسانه‌ها و مدیریت بحران» اجرای مشترک دانشگاه های صدا و سیما و سوئین برن استرالیا
  • «رویکرد نوین هالیوود به فرجام جهان»، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
  • «جریان شناسی روند تصویرسازی از وقایع آخرالزمان»، مرکز پژوهش های اسلامی صداوسیما
  • «آینده رسانه‌ها در ایران»، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران
  • «نقش انسجام مدیریتی در فرآیند مقابله با جنگ نرم»، اداره کل پژوهش معاونت خبر صداوسیما
  • «مقاوم سازی اقتصاد رسانه ها»، کنگره ملی اقتصاد مقاومتی

یادداشت ها و مصاحبه ها

۱- «سینما در پایان دوران»، ماهنامه موعود، خرداد ۱۳۸۹ [اصل یادداشت]

۲- «کاربرد عصب شناسی شناختی در مطالعات رسانه ای»، هفته نامه صداوسیما، ۱۳۹۴ [اصل یادداشت]

۳- «رسانه ملی و اقتصاد پسابرجام»، خبرگزاری تسنیم، ۱۳۹۴ [اصل یادداشت]

۴- «مخاطب فقط مهم نیست، مخاطب همه چیز است»، ماهنامه مدیریت ارتباطات، اسفند ۱۳۹۵ [اصل یادداشت]

طراحی دوره های آموزشی و دروس دانشگاهی

دبیر شورای طرح تحول و بازنگری در رشته‌های علوم انسانی در دانشگاه صداوسیما

عضو شورای علمی طراحی دفترچه و برنامه آموزشی مقطع کارشناسی ارشد رشته ژورنالیسم رادیو و تلویزیونی در دانشکده ارتباطات و رسانه دانشگاه صداوسیما

عضو شورای علمی بازنگری دفترچه و برنامه آموزشی مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت رسانه در دانشکده ارتباطات و رسانه دانشگاه صداوسیما

عضو شورای علمی بازنگری دفترچه و برنامه آموزشی مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم ارتباطات اجتماعی در دانشکده ارتباطات و رسانه دانشگاه صداوسیما

طراحی دوره آموزشی مبانی نقد فیلم برای نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها

طراحی دوره‌های آموزشی متعدد برای مرکز آموزش سازمان صداوسیما، همچون:

  • دوره اخلاق خبرنگاری
  • دوره مخاطب‌شناسی
  • دوره جامعه اطلاعاتی
  • دوره خبرنگاری
  • دوره درست نویسی و درست خوانی در خبر
  • دوره ویراستاری خبر
  • دوره آشنایی با سبک‌های خبری
  • دوره روابط عمومی

طراحی و برنامه‌نویسی نرم افزار

طراحی و برنامه‌نویسی اولین نرم افزار «بانک اطلاعاتی نقد فیلم» در ایران برای پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۳۸۸

طراحی و برنامه‌نویسی نرم افزار «بانک اطلاعات مدیران ارشد کشور» برای دفتر امور مدیران ارشد نهاد ریاست جمهوری، ۱۳۸۳

برنامه‌نویسی نرم افزار آموزشی «شفق» برگزیده جشنواره آموزشی رشد وزارت آموزش و پرورش، ۱۳۷۸

افتخارات و گواهینامه ها

پژوهشگر برگزیده سازمان صداوسیما (۱۳۹۱)

استاد نمونه دانشکده ارتباطات و رسانه، دانشگاه صداوسیما در سال‌ (۱۳۹۲)

استاد نمونه دانشکده ارتباطات و رسانه، دانشگاه صداوسیما در سال‌ (۱۳۹۴)

استاد نمونه (مدعو) دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره (۱۳۹۴)

پژوهشگر برگزیده معرفی شده به وزارت علوم، تحقیقات و فناری از طرف دانشگاه صداوسیما (۱۳۹۵)

پژوهشگر برگزیده دانشگاه صداوسیما (۱۳۹۵)

رتبه یک آزمون ورودی دکتری مدیریت رسانه و نفر اول دوره با معدل کل ۱۸/۸۰

گواهینامه دوره های Matlab و ++C

گواهینامه دوره تکنیک‌های عکاسی و فیلم‌سازی خلاق با تلفن همراه

گواهینامه دوره های آموزش آنلاین «Power Searching with Google» و «Advance Power Searching with Google» و «Mapping with Google» از سایت گوگل

سوابق تدریس

تدریس ۹۲ واحد دروس مختلف در مقطع ارشد از جمله:

  • مدیریت رسانه ۱ و ۲
  • مدیریت ارتباطات و رفتار سازمانی
  • روش تحقیق
  • مدیریت استراتژیک
  • تئوری‌های سازمان و مدیریت
  • مدیریت اسلامی
  • مدیریت عمومی
  • روزنامه نگاری تحقیقی
  • مبانی ارتباط جمعی
  • پروپوزال نویسی
  • تحلیل محتوا
  • نشانه شناسی
  • مدیریت تبلیغات
  • تبلیغات در اینترنت

تدریس در دانشگاه های مختلف از جمله:

  • دانشگاه صداوسیما
  • دانشگاه تهران
  • دانشگاه علامه طباطبایی
  • دانشگاه امام صادق (ع)
  • دانشگاه سوره
  • دانشکده خبر

سوابق کاری و اجرایی

عضو هیأت علمی دانشکده ارتباطات و رسانه دانشگاه صداوسیما در گروه علوم نوین رسانه (۱۳۸۸ تاکنون)

عضو شورای علمی گروه سینما و تلویزیون پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات (۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱)

مسئول تأمین برنامه‌های خارجی شبکه دوم سیمای سازمان صداوسیما (۱۳۸۶ تا ۱۳۸۸)

بازبین و ویراستار ارشد تأمین برنامه‌های خارجی شبکه اول سیمای سازمان صداوسیما (۱۳۸۳ تا ۱۳۸۶)

دبیر خبر و خبرنگار گروه فرهنگی اداره کل پخش اخبار صدای سازمان صداوسیما به صورت پاره وقت (۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷)

مشاور مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی (۱۳۸۶ تا ۱۳۸۸)

عضو هیئت انتخاب بخش بین‌الملل بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر (۱۳۸۶)

مشاور دبیر بیست و سومین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان در حوزه بین الملل (۱۳۸۸)

مسئول کمیته ارزیابی چهارمین کنفرانس مهندسی رسانه (۱۳۹۰)

عضو کمیته ارزیابی و داوری آثار در همایش تجلیل از خالقان آثار علمی پژوهشی بسیج رسانه ملی (۱۳۹۰)

برگزاری سلسله نشست های آسیب شناسی سینمای دفاع مقدس برای معاونت هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس (۱۳۸۵)

تهیه کنندگی و کارگردانی مستندهای تلویزیونی

مدیر تولید چند برنامه زنده تلویزیونی در شبکه های جام‌جم و دو سیما

عضو شورای دانشجویی دانشگاه صداوسیما (۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲)

عضو شورای پژوهشی دانشگاه صداوسیما (۱۳۹۱)

معاون پژوهشی دانشکده ارتباطات و رسانه دانشگاه صداوسیما (۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱)

عضو شورای پژوهشی دانشکده ارتباطات و رسانه دانشگاه صداوسیما (۱۳۸۹ تا ۱۳۹۵)

عضو شورای سیاستگذاری محتواییِ ایرانیان سازمان صداوسیما (۱۳۹۴ تا ۱۳۹۵)

عضو کمیته علمی تدوین برنامه راهبردی پنج ساله دانشگاه صداوسیما (۱۳۹۴)

عضو کمیته ترفیعات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات (۱۳۹۵)

عضو کمیته علمی ششمین کنفرانس بین‌المللی حسابداری و مدیریت (۱۳۹۵)

عضو کمیته پدافند غیرعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۹۵ تا …)

عضو شورای نشر پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات (۱۳۹۵ تا …)

دبیر شورای دانشگاه صداوسیما (۱۳۹۵ تا …)

مشاور رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در امور پژوهشی (۱۳۹۵ تا …)

جانشین سردبیر و مدیر اجرایی فصلنامه علمی پژوهشی رادیو تلویزیون (۱۳۹۵ تا …)

مشاور رئیس دانشگاه صداوسیما (۱۳۹۵ تا …)

جانشین سردبیر فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات فرهنگ-ارتباطات (۱۳۹۶ تا …)

عضو هیأت تحریریه فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات فرهنگ – ارتباطات (۱۳۹۶ تا …)

عضو هیأت تحریریه فصلنامه پژوهشنامه رسانه بین‌الملل (۱۳۹۶ تا …)

دبیر کمیته ترفیعات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات (۱۳۹۶ تا …)

عضو کمیته علمی کنفرانس ملی پژوهش‌های نوین حسابداری و مدیریت در هزاره سوم (۱۳۹۶)

دیدگاه ها بسته شده

رفتن به بالا