آرایش رسانه‌ای

مقام معظم رهبری: امروز آرایش رسانه‌یی و فرهنگی که در مقابل جمهوری اسلامی قرار دارد، بسیار آرایش پیچیده، متنوع، متکثر، کارآمد و فنی و پیشرفته ای است.

برای اولین بار مقام معظم رهبری در بیانات خود پس از بازدید از سازمان صداوسیما در سال ۱۳۸۳ به مفهوم آرایش رسانه‌یی اشاره فرمودند. مفهومی که تا پیش از آن در ادبیات علمی حوزه ارتباطات و رسانه مطرح نشده بود. چند ماه بعد ایشان مجددا در دیدار با مسئولان و مدیران سازمان صداوسیما از اتخاذ آرایش رسانه‌یی کارآمد در عرصه‌ی استانی و ملی و بین‌المللی به عنوان یکی از الزامات اصلی و محوری این سازمان برای دستیابی به ماموریت خود دانستند.

مقام معظم رهبری: یکی از الزامات مأموریت صداوسیما، داشتن آرایش رسانه‌یىِ کارآمد در عرصه‌ی استانی و ملی و بین‌المللی است. در این‌جا آرایش ما ضعیف است. این آرایش باید کارآمد باشد؛ دارای قدرت انعطاف برای انطباق با شرایط گوناگون و پیش‌بینی نشده باشد؛ در برخورد با مسائل گوناگون، توانایی، سرعت و چالاکی داشته باشد؛ بتواند موضع خودش را اتخاذ کند و کارساز باشد.

از آن تاریخ تا کنون علی رغم اهمیت راهبردی موضوع آرایش رسانه‌یی، کار پژوهشی خاصی در این زمینه صورت نپذیرفته تا بتواند پیرامون این مفهوم به گفتمان سازی بپردازد. برای اولین بار دوست عزیزم آقای اسماعیل ارجمندی از دانشجویان رشته مدیریت رسانه دانشگاه صداوسیما در پایان نامه کارشناسی ارشد خود به سراغ این موضوع رفته و تلاش کرده ضمن دستیابی به تعریفی کامل از این مفهوم، الگویی جامع درخصوص چگونگی اتخاذ آرایش رسانه‌یی موثر و کارآ توسط سازمان صداوسیما به روش نظریه زمینه ای طراحی کند.

آرایش رسانه ای02

ایشان امروز (۲۶ آذر ۱۳۹۳) از پایان نامه خود با عنوان «پیشنهاد الگوی آرایش رسانه‌ای صدا و سیما در فضای نوین رسانه‌ای جهان» به راهنمایی آقای دکتر علی عسگری و مشاوره بنده دفاع خواهند کرد.

یک دیدگاه

  1. محمدرضا تقوی پور

    احسنت. چه موضوع جالبی…
    چقدر خوبه که بقیه دوستان هم در زمینه تئوریزه کردن مطالبات رهبری کار کنند
    امیدوارم من هم به سهم خودم بتونم در این زمینه فعالیت کنم…

ارسال د یدگاه

آدرس ایمیل شما محفوظ استلطفا فیلد های مشخص را وارد نمایید *

*

رفتن به بالا